Polednice - HOROR - v KINECH OD 3. BŘEZNA 2016

Přestože titul filmu odkazuje ke slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh zasazený do současnosti je velmi volná. 

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí.  Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice anebo vlastní šílenství?

 Jedna z nejobsazovanějších domácích hereček Aňa Geislerová a herecká dáma Daniela Kolářová v poloze, v jaké jsme ji ještě neviděli, se setkávají v hlavních rolích původního českého hororu Polednice.

„Líbí se mi zpracování klasických věcí jiným pohledem a přišlo mi zajímavé podívat se na Polednici jako na určitou verzi krize mateřství, kdy máte pocit, že to prostě nezvládnete a kdy taková situace může skončit i tragédií,“ říká o své úloze Anna Geislerová.

 „Nejsem nadšená vyznavačka tohoto žánru, ale když je dobrý horor, ráda se bojím. Mám ráda Hitchcockovy filmy, více i méně hororové, hlavně dobře filmařsky udělané. Byla jsem zvědavá na spolupráci s novou filmařskou krví a zjistila jsem, že to jsou slušný lidi. To je pro mě důležité. Cítila jsem se tam dobře,“ přiznává Daniela Kolářová.

 Za filmem stojí tvůrčí dvojice producent Matěj Chlupáček a scenárista Michal Samir, režisérem je absolvent písecké Akademie Miroslava Ondříčka Jiří Sádek. Za kamerou Polednice pak byl jeden z předních česko-slovenských kameramanů Saša Šurkala.

 „Chtěli jsme s Michalem natočit žánrový film, ale protože máme rádi neobvyklé výzvy, rozhodli jsme se natočit horor ve dne. No a jediné tuzemské strašidlo, které přichází ve dne, je Polednice. Takže když nám Jirka řekl, že by chtěl zfilmovat Polednici, vlastně nebylo příliš o čem uvažovat,“ vysvětluje Matěj Chlupáček.

Fotogalerie