OKYSLIČTE SVÉ TĚLO - ANDREA DUČKOVÁ

 

Léto se blíží mílovými kroky a příjemné počasí nám dává jedinečnou šanci využít množství venkovních aktivit v přírodě.

Andrea Dučková se dlouhodobě specializuje na funkční trénink zahrnující prvky fitness, fyzioterapie, jógy a pilates. 

Jedinečné prostředí Obora Hvězda dává funkčnímu tréninku neopakovatelnou atmosféru. Kvalitní a promyšlený funkční trénink Vám přináší nejen zlepšení Vaší kondice, postavy a celkového vzhledu, ale především pozitivně ovlivňuje Váš zdravotní stav .

 

  

Andrea rozděluje své tréninkové lekce níže do tří bloků.

 

1.blok: ZAHŘÁTÍ  

První blok  je věnován zahřátí svalů, kloubů a pojivové tkáně, tak aby byly připravené na následné posílení a prorýsování.

Jedním z optimálních příkladů zahřátí svalů je metoda SM Systém, metoda, která efektivně aktivuje přirozenou formou pánevní dno, břišní lis a zároveň zádové svaly.

Při pohybu zapojujeme takzvané spirály. Svaly ve spirále stabilizují pohyb, stahují oblast pasu, vytváří v těle sílu orientovanou vzhůru, která regeneruje meziobratlové ploténky.

Sm systém může cvičit každý, bez rozdílu věku. Cvičení je mimo jiné vhodné i pro lidi, kteří chtějí předcházet nebo odstranit bolesti zad, ale i pro sportovce jako kondiční trénink pro zvýšení výkonnosti a prevence přetížení. SM systém je možno cvičit i v těhotenství, protože pomáhá posílit břišní a hýžďové svaly i svaly pánevního dna. 

 

 

 

2.blok: ROZVOJ VYTRVALOSTI & SÍLY & FLEXIBILITY

 

Tato fáze tréninku je kombinací cviků na problémové partie, včetně zapojení středu těla “core”. Posiluje svaly hlubokého stabilizačního systému (bránice, pánevní dno, svaly podél páteře a břicho) a tím chrání páteř. Během této fáze dochází k redukci podkožního tuku a zvyšování fyzické kondice.

Velmi ráda začleňuji do hodin balanční pomůcky jako pěnové nášlaplné čočky a bosu, které umocňují aktivaci hlubokého stabilizačního systému, také prosilují nožní klenbu a tím přispívají k zlepšení držení těla a úpravy poruch rovnováhy.

 

 

3. blok:RELAXACE & PROTAŽENÍ  (stretching) 

Tato fáze je často opomíjena, avšak je velmi důležitá pro dosažení maximálních výsledků Vaší kondice, postavy a pro příjemný pocit po tréninku.  Při rýsovací části tréninku  dochází k intenzivní aktivaci svalů. Proto je důležité následně svaly protáhnout a uvolnit, abychom zamezili možným nežádoucím stavům jakými mohou být:

ztuhlost, bolestivost, zmenšená pohyblivost, prodloužení regenerační fáze. Podstatnou částí této faze je také dechové cvičení, které zajistí plné uvolnění. V neposlední řadě tak zkrátíme délku nutného odpočinku a budeme výrazně dříve fit a připraveni na další trénink.

 

 

Mezi mé oblíbené cviky patří Vzpor klečmo s úklonem trupu”

protahuje mezižeberní svaly, zlepšuje dýchání, posiluje šikmé břišní svaly, široký zádový a formuje hýžďové svaly. Má mnoho variant od příjemné protahovací verze až po dynamické výdrže s rotací páteře.

 

Bližší informace o připravovaných outdoorových akcích naleznete na webu: www.fitness-trainer.cz

 

 text a foto - Andrea Dučková            foto - Dhaj

Fotogalerie